Julhelgen

Hej. Har inte kunnat skriva om allt som hänt i jul. Dagen innan julafton dog min dator.. eller iaf skärmen. Halt sjukt den bara slutade funka och den är nästan helt ny :'(

Julafton:
Hela tjocka släkten va hemma hos oss. Mysigt och kaotiskt.
Sebastian va lite smått galen hela dagen, christopher tävlade mot mig hela tiden. Hehe helt sjuka saker vi tävlade om också. Resten av människorna var bara allmänt galna... aa som vanligt alltså.
Det va nån dag innan jul som jag såg en magnet som det stod "- Mamma sluta låtsas att våran släkt är normal, för det är den inte" tänkte köpa den till mamma. För den stämmer verkligen in på min släkt.
Fick en massa roliga julklappar också :D bland annat pengar, mobil och wii + massa annat.
Pengarna kommer försvinna helt innom två veckor, mobil missbrukas till hög grad och wii spelat lär snart va sönder så som jag och syster tävlar om det hela tiden. Ja jag känner mig väldigt töntig som är bänkad framför ett tv-spel, men ärligt det är verkligen kul :D
Mamma fick målningen som jag hade gjort. Jag hade köpt en ram till den. Men jag råkade tappa den i golvet inne på en affär. Så den va licksom inte lika fin efter.. typ inget glas och lite ful i kanten. Men annars va den super fin :D

Juldagen:
Spenderades hemma hos moster Carina. Då fick jag ytterligare några till julklappar, ett jätte fint halsband tex.
Det va inte lika kaotiskt den dagen, sebastian och christopher va inte hemma. haha
Men det va mysigt. Fast slutet av kvällen satt jag vid Carinas dator, resten av folket va väldigt tråkiga.
De spelade wii och då vart de helt galna igen. 8 pers som slåss om att få spela är inte roligt. Då är det bättre att rymma.

Annandag jul:
Är det idag :) Sitter hemma hos min pappas flickvän/sambo/någonting, och jag har snott hennes dator.
Och gissa tre gånger vad de andra gör just nu....
Vi kör på en Lovisa rebus:
- Om man tar Witch, och tar bort alla boksäver förutom w, och sedan tar is och tar bort s, och sedan lägger till i. Då blir det vad resten av folket gör. De spelar wii.
Och är det någon som är förvånad? Nej troligtvis inte.

Dagen började med att jag vaknar klockan 10, stessar som fan, äter frukost och rusar upp på mitt rum igen. Börjar då att sortera mina små oranga högar. Jag eller det är matkuponger till storvretacupen. Jag jobbar för dom och mitt jobb är att sortera upp korten i högar. 50 i varje. Det är sjukt jobbigt, det är inte några kort om man säger så. Som minst 3 tusen, och det är verkligen som minst. Jag ska kolla sen hur  många kort det va.
Sedan hann jag precis packa och fixa mig (ytterst lite) innen farmor och farfar kom. Tillsammans med dom åkte vi till Gävle. Hem til min pappa med andra ord. Eller nej vi e hemma hos Ingela. Fast han bor ju i princip här så det spelar ingen roll.
Det blev ännu mera julmat. Jag är så sjukt less på de nu! Sen ännu mera julklappar :D! Det lessnar jag aldrig på!
Fick 500 av farmor och farfar och lite kläder av pappa + att jag i morron ska åka och köpa en innebandyklubba. Det va min andra julklapp av pappa. Sen fick jag nåt mer också, men jag kommer inte på vad det va.
Farmor och farfar åkte vidare upp till stugan. Och kvar blev vi. I Gävle.
Förlåt alla små gävle-bor men det är inte roligt någonstans här. När man säger så svara alla gävle-bor:
- Det finns massor att göra! Du som är tjej kan ju gå på stan, sånt gillar du väl!
Men oo yes. Stan här är enorm! Helt gigantisk! Okej förlåt.... Men jag är väldigt skämtsam just nu...

Okej som ni märkt så e alla i min närhet galna i wii. Det är faktiskt lite pinsamt.
Men jag överlever. Fast troligtvis kommer jag va sjukt less på det innan lovet är slut.
Då får jag hitta på nåt annat att göra. Jag måste skaffa mig en hobby.
okej jag har typ jätte många, men jag vill ha en till. Typ måla, sy eller nåt sånt. Måste komma på nåt...


Vilken dag är det idag föresten? Jag kan inte komma på det, men jag tror att det är fredag, så då blir det på söndag som jag åker till stugan. Och där är stan enorm!!! (ironi på hög grad, det finns en ica)
Fan om inte nån kommer och hälsar på mig snart eller ringer eller e social så ruttnar jag bort :(
(Förlåt pappa älskar dig)
Nej jag ska allt hitta på nåt att göra :D I morron bitti ska jag ut och springa. Så jag kan ju se dom här dagarna som en tränings vecka :D jobbig men det är bara att stå ut :D

Bilder på allt kommer sen. Min dator är trots allt trasig så jag har inga bilder just nu.
Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0