-14

Hello. Har vart i stugan nu i två dagar men kom tillbaka till gävle idag.
Min (inte riktigt min, men familjens) stuga ligger i hälsingland ett par mil ifrån järvsö.
Och det va helt sjukt kallt! -14 :O
Och min hjärna måst vart helt förstörd pga kylan för runt 11 igår kväll fick jag för mig att jag skulle ut och gå. Det va antagligen ännu kallare då också. Mina tår va helt döda, jag rekomenderar att inte gå i gympaskor när det är mer än -10 ute. Inte smart.
Sen av mina fingrar helt döda också, jag kunde inte riktigt slite mig ifrån mobilen... ännu en väldigt osmart sak att göra när det är kallt.
Annars hade jag väl det ganska trevligt i stugan. I morse va jag och Ingela ute och gick (!!) Sen kom en till av mina briljanta ideér!
- Vi går ute på isen!
Jaja säger hon, och så går vi omkring ute på isen. Vi går bort mot bryggan som ligger 100 meter bort.
När vi är någonstan mitt i mellan så skriker jag.
Jag sjunker neråt...
Jag skriker lite till och börar springa tillbaka samma väg som vi gått. Ingela vänder sig om. Sen tittar hon ner och ser att även hon sjunker. (hur kan man sjunka när ma står på is!?)
Det slutade med att vi sprang/gick hem igen. Jag sprang hon gick.

Jag lägger upp bilder från det senare, det va sjukt fint ute!

Ja den tid jag har vart i Gävle idag så har jag inte gjort någonting. Typ läst...
Fick en bok av Harlan Coben i julklapp. Den enda lögnen heter den. Jätte bra faktiskt (:
Haha jag älskar hans böcker. Just den här handlar om 4 ungdomar som blir dödade på ett sommarläger. Mys va? :D
Men den är bra.
Nu ska jag gå och titta på en film med Lina. Hon har tjatat i en timme nu -.- det är nån film om några som åker skridskor och det är antagligen fullt av prinsessor i stora fluffiga rosa klänningar.  Dom filmer hon tittar på brukar vara väldigt rosa och glittriga.. haha
Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0