tre dagar i Gävle

Heej, kom hem för bara nån timme sen. Har vart i Gävle och hälsat på pappa, och lovisa följde även med mig.
Dagarna där va väl bra, gjorde inte speciellt mycket. Vi var ute en del, promenader och på stan. Jag köpte ingenting, eller jo peeling till ansiktet och en deo. Ja om någon undrar licksom ;)
Men jag har sagt det förr och säger det igen:
- Människorna i Gävle är osociala! De kanske berodde på (endast den här gången!) att dom inte hade sportlov där, och var därför inte ute klockan tio en torsdagskväll, utan alla satt hemma och pluggade istället. :(
Ja det är antagligen så... Min slutsats: Ungdomarna i Gävle är pluggisar.
Men jag och Lovisa hade det roligt ändå, förfrös hela kroppen. Men det gör vi alltid, börjar licksom bli en vana när man är med henne.
Eller vänta, vi träffade visst människor. Men det va ingen glädje vi kände när vi träffade dom.
Vi var inne på nån ica sent på kvällen och lovisa står och kollar på tidningar eller nåt. Och så kommer två utländska killar, dom går förbi oss, kollar lite konstigt , men går tillslut. När vi kom ut därifrån så står dom där och snackar.
Fattar inte vad dom säger men vi gick förbi dom och började gå hemmåt igen. När vi gått ett tag börjar Lovisa kolla bakåt hela tiden. Ja killarna gick efter oss.
Mät vi kommer till ett rödljus och va tvungna att stanna så börjar lovisa "snacka" i telefon.
Killarna kollar på oss och en av dom börjar snacka med mig:
- Tja tjejen, hur är det?  säger han på så grov brytning att man knappt uppfattar vad han säger.
Grov sneblick från mig och sedan nästan springer lovisa därifrån och jag efter henne.Hahah!
Ja det va helt ointressant, men det va ärligt dom ända sociala människorna vi träffa...



Hemma så spelade vi typ wii, och ja Lovisa är ett grovt underbarn på de spelet.
- Nej jag har aldrig spelat de förut! säger hon och slår alla rekord första gången.
Bajs på henne!
Nejdå. Tack för att du följde med gumman! Det blev 100000 gånger roligare när du va med!
Puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0