Stockholm med Sofie

Hejhej. Ska berätta om dagen igår. Kom hem ganska sent och var alldeles för trött för att orka trycka på datorn.
Så ja, jag somnade.. Förlåt lovisa...

Gick upp klockan nio, helt sjukt på ett lov. Jag stressade omkring hemma i ca en timma innan jag sprang iväg till tåget.
Hann precis med det och så åkte jag och Sofie in till Uppsala.
Den tio minuters långa resan gick ut på att jag klagade på min väska och allt skit jag hade i den. Jag svär på att den vägde tio kg! Och jag hade med mig sjukt mycket onödigt... Blir alltid så när jag stressar. Då slänger jag ner allt jag ser.
Tror det har blivit en dålig vana.
När vi väl var inne i stan så väntade vi på nästa tåg i ca 20min och sedan bar det iväg till självaste huvudstaden.
När vi kom dit var klockan tolv och mellan tolv och halv fyra sprang vi omkring i varenda affär vi såg.
Precis som vanligt... Och sedan åt vi på restaurang. Samma som förra gången.. Och jag kommer fortfarande inte ihåg vad den heter jag jag kommer nog aldrig göra det heller. Synd.
Där va vi väl i kanske en och en halv timme. Efter att vi hade ätit mat så ät vi glass.. Typ glassbar elr nåt?
Usch jag har aldrig ätit så mycket mjukglass i hela mitt liv!
Anledningar til varför jag inte ska äta på en glassbar igen:
1. jag mår illa av mjukglass
2. känner mig sjukt onyttig
3. alla jävla daimkulor fick mig att bli hyper
4. man skämmer ut sig ganska rejält..
5. när jag blir hyper så menar jag det bokstavligt talat..haha!

Om nån kommer på något som inte finns med när det gäller saker man har till glass så är det ett mirakel!
För jag kan nästan svära på mitt liv att det inte finns något jag missat när det gäller de här.
Haha!

Tyvärr köpte jag nästan ingenting. Vet inte varför, men hittade inget speciellt, och om jag gjorde de kunda jag lika gärna köpa det hemma + att maskarorna är dyrare i stockholm än i uppsala kom Sofie fram till... Mystiskt..
Men jag köpte en svart klänning och ett par jätte fina örhängen. Ja de va typ det.
Så jag känner mig ganska dålig... Men vi åker nog dit igen snart, så det är lungt.

Klänningen ser helt skumm ut på bild, men den är skit fin i verkligheten!
Enligt Sofie är det en Jemes Bond klänning. Men hon har sina ideer..
Bild på örhängena kommer kanske senare idag. Vi får se.
Sofie köpte iaf en himla massa, bland annat en t-shirt, ett armband och lite till.

Jag vet inte varför, men bilder är vågig.. Om man kollar marken och husen i bakgrunden så ser det lite roligt ut.

Åh jag hittade finaste klänningen på Topshop, men hade inte råd att köpa den!
Fatta hur deprimerad jag blev!!
Jag tänker spara pengar, och tillslut, nån gång i mitt liv ska jag köpa den + dom mega fina skorna på bianco!


(jag vet bilden är en ren katastrof, men klänningen är fortfarande fin.!)
Så om ett par månader så tänker jag äga denna klänning, oavsett om jag har penger ellr inte!

Ja vi va väldigt faccinerade av omklädningsrummen på en av monki butikerna. Man såg licksom sig själv x1000
Haha mega roligt! och säker jätte intressant...

Runt sju så åkte vi hem från Stockholm och tillbaka till Uppsala. Väl där fick vi vänta på nästa tåg i 20minuter.
Sen bar det vidare hem till Storvreta. 
Och det va då vi va väldigt onödiga... Först går vi til konsum (alltså hundra meter hemmifrån mig) sen går vi därifrån hem till Sofie.
Oh smarta vi e... Men det äe nyttigt att vara ute och gå. Även om man får grova köldskador över hela kroppen.
Hemma hos henne gjorde vi våfflor och tittade på Titanic.
Jag ÄLSKAR den filmen! Och jag tänker gifta mig med den.
- jag kommer alltid att älska dig. I nöd och lust.
Senare runt tolv halv ett tog jag bussen hem.
Ni får tycka tt  jag är lat om ni vil, men jag pallade inte gå i mörkret själv.
Jag är sjuuukt mörkrädd och jag va jätte trött och jag ville inte ha fler köldskador.

Ja det va min dag från klockan nio på morgonen till halv ett på kvällen.
PUSS

Kommentarer
Postat av: Sofie

I am so digging that bild of me... not

2009-02-21 @ 21:06:43
URL: http://diamondcut.blogg.se/
Postat av: elin

den dära klänningen var verkligen grovt fin michan!

topshop klänningen alltså:)

2009-02-22 @ 19:28:55
URL: http://elliins.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0