Gårdagen

Hejhej! Glad midsommar!
Än så länge är jag hemma med en del av släkten. Det blir väl typ sill lunch om jag skulle gissa rätt.
Sen om några timmar åker vi in till stan (familjen) och äter middag med en massa olika familjer.
Ännu senare på kvällen vet jag inte riktigt vad som händer, kommer iaf åka iväg och träffa lite folk.
Bilder och så kommer alltså i morgon.

Igår var jag i Vattholma och hjälpa Lovisa och hennes familj + alla deras grannar att plocka blommor och bygga en midsommarstång. Det var roligt, förutom att det spöregnade hela tiden.
Efter ett par timmar blev det inge mysigt längre och jag och Eddie gick själva in till Fam. Karlsson och satt och kollade på TV.
Fam. Karlsson var då fortfarande ute och byggade midsommarstång. Haha.
På kvällen hjälpte jag Matilda att vaxa benen (Lovisas storasyster). Det var roligt, fast Lovisa och Eddie var inte lika roade vilket gjorde Matilda skitförbannad. Kvällen var hur som helst roligt.

I morse skulle jag åka hem från Vattholam till Storvreta (resan tar 5min). Ops ops Michaela hade inget tågkort med sig...
(Tågvärdinnan kommer och ber om att få se kortet)
Michaela tar upp ett lila kort och stoppar in det i automaten, automaten lackar (4min kvar av resan)
Tågvärdinnan kollar på mitt kort..
- Du har använt alla resor på det här.
- Ojdå... säger jag och börjar "leta" i min väska efter ett nytt kort, hittar tillslut ett orange skolkort. (3min kvar)
- Kan jag åka på det här?
- Nej det kan du inte!
- Nehe... Michaela börjar ännu en gång att "leta" i sin väska efter pengar. Ops ops michaela hade inga pengar!
Michaela spelar dum och frågar vad nummret är då man smsar in biljetten.
Tågvärdinnan blir sur men leter reda på ett litet häfte (2min kvar) .
Michela ser att resan kommer att kosta 24kr, vilket jag verkligen inte har på mobilen just nu.
Men Michela knappar in smset coh skickar det. Tåget kommer in i storvreta och jag får ett sms från UL där det står att jag inte har tillräckligt med pengar för att kunna betala min biljett. Ops ops.
Och så slapp jag betala min resa. Väldigt intressant jag vet. HAHA





Nu ska jag gå ner och äta lunch.
Ha en bra dag!
Puss

Kommentarer
Postat av: Loppan

låter mysigt me midsommarstång, fast vädre ju e va d e.Önskar er en trevlig midsommar!!!

2009-06-19 @ 16:59:38
URL: http://lopplottan.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0