Lördag = Akademsika m. sis

Hejhej.
Lördagen började med att jag hade innebandy match mot Midas 93'or i hallstavik.
Vi vann matchen med 8-1.
När jag kom hem va jag ute och sprang min lilla runda. Och nej de va inte trevligt alls. I nörjan sken solen och de va jätte mysigt. Sen började det blåsa... Och sen började de hagla... Och så hade dom inte sandat så de va bara is!
Gaaah mitt ansikte va helt ömt när jag kom hem efter allt hagel. Inte roligt alls.
När jag tillsut kommit hem, duschat osv så åkte jag, mamma & moster iväg till stan och kollade tapeter.
Hittade en jätte fin som jag antagligen kommer att ha i mitt rum sen :D jippii
Mitt i allt stök bland tapeter, möbler och annat så ringer mammas mobil. Och hennes ansikte gick från att vara glad till panik slaget!
Det va min systers gympa tränare som rinngde och sa att Lina gjort illa nacken på träninge och att hon måste in till akuten! Mamma får panik och vi åker till sjukhuset för att möta syster där.
När vi träffar henne va hon alldeles gråtfärdig och hade jätte ont.
Vi fick träffa några läkare som gav henne massvis av tabletter och satte på henne en jätte ful stödkrage!
Hon va skit sur för att jag ville knäppa kort på henne när hon hade på sig den fula kragen.

Vi blev skickade från akuten till röntgen där dom tog massa bilder. Mamma va jätte orolig för att dom tog in henne igen för att ta nya.. Jag va helt lugn och har troligen läst varenda tidning som finns på hela sjukhuset! Vi va där i tre-fyra timmar, och de ända jag gjorde va att klaga...
Efter alla röntgen bilder fick vi gå tillbaka till barn akuten där hon  fick göra tester och en massa. Och tillslut konstaterade dom att hon va helt frisk. Tack.
Jag hade sa de hela tiden när vi va där, att allt bara va onödigt för att hon ändå va helt frisk.
Va de nån som trodde mig? Nej...
Men de va tur de, och vi fick slutligen åka hem.

De va min eftermiddag och kväll! Vi kom inte hem fören halv nio.
Men jag är glad att de inte var nåt fel på henne. Elskis dig syster!
PUSS

Kommentarer
Postat av: elin

tur att det inte vart någe fel på nacken då! :)

haha , när jag bröt foten, var vi på sjukhuset från 5-12 på kvällen. snacka om att jag var trött!:D

2009-03-13 @ 16:38:02
URL: http://elliins.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0