kl. 10 - 01.33

Heej. Har hunnit med väldigt mycket saker idag måste jag säga!

Vaknade klockan tio av att Lovisas mobil ringde. Hon sov här.
Vi gick väl upp tio minuter efter det, hon skulle iväg ca 10.45  med sina föräldrar för att kolla på tapeter.
Hon ska göra om sitt rum. Jag är inte avundsjuk (!)
Hon blev hämtad, och efter det blev jag uttråkad. Så jag drog på mig mjukisbyxor och jackan och gick till biblioteket.Hade beställt två böcker som äntligen kommit.
Jag lånade böckerna och gick hem igen.


Jag lånade den här boken och William Shakespeare's Romeo & Juliet.
Boken på bilden handlar om bankrånet på Norrmalmstorg 1974, då rånaren tog fyra personer som gisslan. Och det märkliga var att gisslan började gå över på rånarens sida osv. Grunden till de såkallde "stockholms syndromet"
Psykologi med andra ord. Och jag har kommit fram till att det är väldigt intressant. (det har hänt på riktigt)
Och den andra boken vet jag inte varför jag lånade.. Har bara kommit på att jag tycker alla repliker i pjäsen är ganska coola. Gillar när dom krånglar till allt och lägger dit konstiga ord... Så är man tvungen att läsa om samma sak tre gånger för att fatta vad dom menar...

När jag kom hem duschade jag (intresseklubben antecknar!) och fixade mig. Sedan åkte jag in till stan och träffade Felicia. Det va jätte länge sen och hur kul som helst!
Vi blev mest sittande på Waynes coffee och drack kaffe och pratade.
Jätte mysigt! Och vi bestämde att vi ska införa en ny tradition, att vi ska träffas där varje söndag och dricka kaffe. Hihi!

Senare när vi va inne och provade skor i en affär så ringde min tränare och ville att jag skulle vara med och spela med f93. Det va samling till matchen bara 30min senare! Så vad gör man inte?
Jo jag springer till tåget, hinner precis på och åker hem till Storvreta. Springer från stationen och hem.
Springer omkring och skriker medans jag packar mina saker. Samtidigt skämmer jag ut mig, vi hade gäster hemma.. Känner dom inte, men dom gav mig ett antal sne blickar.. Ops! Ler lite ursäktande och fortsätter springa runt som en galning. och hinner precis ner till samlingen!
Snacka om att jag va stolt över mig själv!
Matchen vann vi med 7-4 och de gick väl sädär för mig. Vet däremot inte vilka vi spelade mot. Men men.
Efter det åkte jag hem, duschade ännu en gång och sedan blev det en mysig hemmakväll med mamma.
Syster va borta, men kom hem senare.
Vi tittade på melodifestivalen och nån film. Mysigt värre.
Och efter det hamnade jag här. Framför datorn.. Men nu ska jag fortsätta att läsa i "Dramat på Norrmalmstorg". Bara för att jag TÄNKER bli en duktig flicka och börja läsa mycket!
PUSS


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0