Eurovision 2009

Så vad säger man om Eurovision 2009?
Jätte spännande, man satt som på nålar under hela omröstningen!
Nej ärligt så var man ju trött på skiten efter att han hade fått fem 12or, då var det ju redan klart att han skulle vinna.
Men jag tycker att han var riktigt duktig, och låten fastnar på en gång. Så nu har jag ännu en till låt på hjärnan. Tror jag är uppe i tre stycken den här veckan som jag nynnar på hela tiden...
Marlena var bra, men europa har nog lite bättre smak gällande musik än vad sverige har. Men det var lite synd at det inte gick bättre för henne. Men vi kom på bättre plats än Finland! Mohahaha jag ska ringa morfar i morgon och håna honom!
Morfar är från finland och därför "tävlar" vi om allt när Sverige och Finland tävlar. Oavsett vad det är om (fotboll, eurovision, innebandy osv)
Så gissa om han kommer att vara sur i morron? hahaha
Jag är liiite sugen på att ringa redan nu.. Men det är nog lite taskigt. Han ska få grubbla lite till på det tills i morgon.


Än så länge har ingen lagt ut ett klipp på hans låt från själva finalen. Kom igen, hur många potentiella människor i europa finns det inte som kan fixa det på en timme? Nu blir jag lite besviken här faktiskt...
Så klippet är från tävlingen i norge.
Inte lika imponerande, men så fick det bli.
Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0