The story of Rick and Dick Hoyt - Team Hoyt

Var inne på en killes bilddagbok, han hade bara nån bild och sen under stod det en text och en länk till ett youtube film.
När jag såg filmen började jag nästan gråta. Så jag är tvungen att lägga ut filmen här.
Den handlar om en Pappa som gör allt för att hans sons liv ska bli lite bättre. Så han springer marathon och liknande tillsammans med hans sjuka son. Hans son åker i rullstol medans han springer med honom framför sig, han simmar samtidigt som han drar sin son i en båt bakom sig.
Han är antagligen en av världens mest kärleksfulla pappor.

Filmen är från när de gör ett Ironman (4 km simning, 180 km cykling, 42 km löpning)
Filmen är från ett tv-program där de intervjuar pappan och han berättar deras historia.

Jo jag kanske är en tönt, men jag blir helt rörd.
Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0